Wednesday, July 29

Di Kuching, Khalid murkai Sultan Selangor


Minggu ini berlangsung Persidangan Majlis Raja-raja Melayu di Kuching, Sarawak.

Semua Raja-raja Melayu dan Gabenor hadir bersama menteri besar atau Ketua Menteri masing-masing. Mereka adalah tetamu paling kehormat kerajaan Negeri Sarawak.

Malam tadi diadakan Majlis Santapan Diraja. Semua hadir termasuk Tuanku Sultan Selangor.

Tan Sri Khalid Ibrahim tiba di Kuching, petang semalam jam 4 ptg. Beliau dijadualkan untuk hadir bersama Sultan Selangor di majlis santapan DiRaja itu.

Namun amat lah biadapnya beliau tidak menghadiri majlis santapan Diraja itu. Khalid menghilangkan diri selepas mendarat di Kuching. Beliau lupa bahawa beliau adalah tetamu Rasmi kerajaan negeri bersama Sultan Selangor.

Kemana Khalid menghilang yer? Pagi ini baru dapat tahu, rupanya dia pergi ceramah PKR malam tadi. Akhbar di Sarawak melapurkan Khalid dalam ceramahnya offer air free kalau Pkr memerintah Sarawak.

Ini kurang ajar punya tetamu. Kurang ajar pertama bila dia melupakan bahawa Sultan ada di Kuching. Kurang ajar ke dua bila dia tak mengiringi Sultan ke Majlis Santapan itu. Kurang ajar yang ke tiga bila sebagai tetamu dia hentam kerajaan Negeri.

Kurang asam punya MB!

18 comments:

YANG GAMBI said...

Salam,

Mana-mana Melayu yang dah tersaruk dengan pakatan rompak rakyat ini, telah membuang adat dan budaya Melayu, meraka akan ubah corak budaya DAP yang mengagungkan budaya komunis....

Bagi mereka, merekalah raja dan Sultan sekarang.....

Rahman,Ahchong,Muniandy said...

pkr tu bangsa yg sudah kecewa tahap H1N1 dan kurang ajar tahap HIV.Doakan mereka mampus beramai2 mcm di hiroshima dahulu.hidup mereka menyusahkan dan memudaratkan negara sahaja.

Sang Saka Bangsa said...

apa boleh buat..dah MB pilihan rakyat..selok belok menjaga hati sultan dia tak amik kira..lagi penting lagi arahan Brader Anwar bin Ibrahim...

ape nak heran..kat perak puak PAS pon sanggup baring atas jalan sekat kereta kerabat sultan perak...

ikrarpemuda.blogspot.com

KALAM JAUHARI said...

Kalau perkara ini betul, maka sahlah PR menyusahkan diri sendiri. Mungkin Khalid dah penat kut jadi MB...

Belacak said...

agaknya dlm mesyuarat majlis raja-raja tu ada bincang ke rancangan Pakatan Riot Selangor nak guna duit zakat utk bailout GLC kjn Selangor sebab hal agama ni di bawah kuasa raja-raja Melayu!

yuhana said...

mcm mana la generasi akan dtg bile perangai MB pon dah mcm lonkang??
rata2 skrg ni remaja ramai yg kurang ajar ditambahkan pula dgn MB yg menonjolkan kebiadapan tahap maksima.. hai rosak bangsa rosak negara..

TokAyah said...

Khalid gagap bukan apa...... dia dah sedar PR menuju kehancuran.Sengaja mencari jalan supaya hubungan istana dengan kerajaan negeri menjadi renggang. Semua tu seperti retak mencari belah........Pas tu kata Istana menyebelahi UMNO/BN. Alahai la khalid gagap.... tak payah ceramah keluar negeri.... Selangor pun tengah goyang.

Jeffry said...

SLM BRO..MMG SEMUA PENYANGAK2 PAKATAN XDE RASA HORMAT LANGSUNG!..TAU NK BUAT KECOH SANA SINI. SI GAGAP TU SEPAK AJE TONGKENG DIA!. LETAK JAWATAN LA SIYALLL!!!!

jiwakita said...

salam......

Ini salah satu pembaziran yg
dilakukan..tambang pasti free
guna wang kerajaan negeri..

Orang tak pertikai jika tujuan
yg benar..tapi melencong buat
urusan politik parti...rakyat
Selangor harus bersuara!!

Majlis diraja di ketepi inikan pula
rakyat biasa...fikirlah sendiri

Anonymous said...

i think he cannot diffentiate what is official work and his own agenda.

Good Luck Selangor

Rizal said...

salam. saudara hamizun, dharap saudara berada dlm keadaan sehat. saudara, pada pendapat saya yang cetek ini, mengapa kita tidak mensensasikan penularan wabak H1N1 yang pada hemat saya sedang merebak dengan sirius. saya tak nafikan kepentingan politik tetapi saya amat gusar tentang perkara ini. semalam saja kita telah mendengar yang wabak ini telah mengorbankan 4 orang rakyat kita, kalau saya tak silap la dan jangkitan yang mencecah beratus orang. jangan lah kita menjadi macam "pakatan Rosak" yang mendabik dada kononnya memperjuangkan hak rakyat tetapi pada hakikatnya tidak. buktinya? negara sedang berhadapan krisis ancaman wabak H1N1. mengapa tidak mereka mencari jalan atau memberi buah fikiran untuk membendung wabak ini dari berleluasa sebaliknya mereka sebok dgn kes-kes yang nak menutup pekong mereka. oleh itu, adalah baik kiranya kalau pihak kita pikirkan bersama tentang perkara ini. saya ada cadangan, harap sudara hamizun memanjangkan cadangan saya ini kepada pihak2 yang sepatutnya. kita wajibkan setiap orang memakai topeng penutup hidung dan mulut dan menguatkuasakannya. kalau boleh siapa yang tak pakai topeng ini akan dikenakan tindakan undang2. inilah pendapat saya yang cetek ilmu ni. sakian wasalam.....

Anak Lenggong said...

Orang melayu PKR dan Pas mana tau lagik nak sanjung Sultan sebagai pemerintah negeri..tengok lah apa yang terjadi di Perak...mereka ni telah dirasuk oleh DAP dan Nuar supaya tidak menghormati sultan...so berwaspada laa wahaio rakyat malaysia..ini baru beberapa negeri yang pakatan riot nie memerintah dah tunjuk lagak dan tak meghormati orang sekiranya malaysia ni mereka memerintah tak mustahil mereka membuang semua sultan dan agong dengan menjadikan malaysia ini sebuah republik..so waspada lah warga malaysia yang mencintai kedaimaian.

Dee said...

Salam Saudara. .

Khalid Pergi ke Sarawak atas kapasitinya sbgai MB Slngr untuk mengiringi Sultan Slngr menghadiri Majlis Raja2 Melayu. .

Apa pasal pulak dia pergi buat ceramah politik untuk Promote PKR..Tabur janji meratah mcm PRU 13 akn berlangsung esok hari. .

mamat Khalid nie mabuk ke? Lalok ke?. Atau dah kurang siuman lantaran pendedahan demi pendedahan rasuah dan salah guna kuasa PR Slngr.

Kalau Mamat gagap khalid ini waras dan punya rasa hormat kpd sultan dan kerajaan Negeri Srwk sudah tentu beliau hadir dlm majlis santapan tersebut selayaknya sebagai kedudukannya MB dan pengiring sultan dan itu adalah tanggungjawbnya sbgai MB. .Mana pergi tatasusila?? Mana pergi sifat pemimpin beradab??. Mana pergi tanggungjwb MB? HAPRAKNYA KHALID GAGAP !!.

Ini lah hasil didikan atau hasuhan Bro Anwar yg dah tak ada rasa hormat pd org lain.. BIADAP ! terlebih ajar kot. ..

Untuk Khalid tak usahlah gula2kan Pribumi Sarawak untuk menyokong PKR dan PR. . Pribumi Srwk berpegang teguh kpd adat resam.Amalan turun temurun mereka pertahankan.Hak mutlak mereka tak relah korbankan.. Mahu kah kaum iban dayak melanau bidayuh penan kehilangan hak sbgai pribumi Srwk dgn menyokong PR yg dah jelas ingin menghapuskan hak2 pribumi atas dasar rhetorik mereka iaitu "Kesamarataan"??..jgn mimpi lah Khalid. .

Kpd rakyat Srwk selama ini anda hidup harmoni walaupn berbilang kaum dan etnik. percaya lah jika PR berjaya bertapak di Sarawak, Hubungan harmoni ini akan porak poranda !!. Hidup anda akn tidak tenteram kerana ada saja suara2 sumbang yg menidakkan hak anda sbgai pribumi.. Ini lah yg berlaku di Semenanjung. .

Dlm PRU 12 lepas terbukti suara rakyat Srwk bersatu padu dlm satu suara..Ini membuktikan kesapaduan hubungan kaum di Sarawak adalah utuh.. Kalau PR ingin menguasai Srwk maka mereka terpaksa meleraikan hubungan perpaduan antara kaum ini. Maka tidak heran lah jika nanti propaganda PR di Sarawak akan memainkan sentimen perkauman untuk memecahbelahkan kaum2 di Sarawak demi mendpt sokongan. Dan seterusnya mereka akan memainkan sesuatu isu untuk merendah rendahkan kreatibiti dan fungsi2 agensi2 krjaan..terutamanya polis dan kehakiman..Ini bertujuan untuk mengujudkan kebencian dan ketidak percayaan rakyat kpd kerajaan memerintah.. Rakyat yg dah dIhasut dan di tanam dgn sifat kebencian kpd krjaan ini sudah tntu pula akan menyokong PR..Pada hakikatnya pihak polis lah yg berjaya menjaga keamanan dan ketenteram rakyat selama ini. Kerajaan skrg lah yg memakmurkan hidup rakyat. Kerajaan lah selama ini yg memupuk perpaduan antara kaum dan saling hormati menghormati demi untuk menjamin kesejatraan dan keamanan hidup sebagai rakyat Malaysia...

PR lah segala punca pecah belah rakyat..huru hara demontrasi semcm dah jadi perkara biasa di Malaysia. Kalau kita perhatikan demontrasi mega yg pernah berlaku di Malaysia semuanya dilakukan oleh PR atau ProPembangkang.. PR lah pelopor demontrasi terutamanya Anwar Bapak Demontrasi Malaysia... 1hb ogos satu lgi Demontrasi dilakukan Oleh ProPEMBANGKANG..tak lama lagi Malaysia akan sebaris dgn Thailand dan Indonesia yg berdemo saja kerja dia.

Kpd rakyat Srwk yg cintakan keamanan dan hidup harmoni jgn biarkan PR bertapak. Hancur !!

Muhammad Asnawi said...

Salam...
Yea memang kurang ajar, sepatutnya kalau jadi tetamu mestilah tahu menghormati Tuan Rumah.
Dahlah Jemputan istimewa (Santapan di Raja) tapi buat perangai macamtu.. buat malu rakyat selangor jer...

Anonymous said...

salam,
kalau zaman sultan melaka dulu, mahu kena pancung si khalid ni gamaknya.

hk said...

Sdr Rizal sahabatku

Pandangan sdr memang tepat. Mencegah lebih baik dari mengubat. sesuai benar dan high time kita mula pakai topeng penutup mulut dan hidung sebagai langkah pencegahan lebih praktikal. tq bro atas ingatan.

eXception said...

Khalid ni tak payah pancung. HUKUM SULA SAMPAI RABAK JUBUR!!!

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

kokawi said...

ala...si khalid tu kan gagap..kang kalau kat majlis santapan nanti buat malu sultan jerr..so pergila ceramah..berlatih bercakap..

kiter pun nak prepare mask bila nak gi shopping nanti.