Thursday, April 29

Demontrasi Bantah Republik Selangor

Dengar khabarnya sebatang jalan di Petaling Jaya akan ditukar nama kepada nama bekas Timbalan Setiausaha Agung Dap - V David.

Jalan Barat dijangka akan dikenali dengan nama Jalan V David, untuk mempertingati perjuangan V David bersama Dap. Jalan Barat sangat dekat dengan PJ Hilton. Oleh yang demikian Jalan V David akan menjadi mercu tanda jalan yang baru dekat Hotel bertaraf 5 bintang itu.

Tidak sampai 3 tahun Dap berganding bahu dengan Pkr dan Pas kini mereka mahu merubah segala "landscape" dinegeri yang mereka perintah. Ia bermula dengan ubah nama jalan.

Bulan depan Dap akan ubah pula nama Bandar. Proses penjenamaan semula ini merupakan proses berubah identiti orang Melayu.

Tidak hairan lah tahun depan Dap juga akan ubah nama negeri Selangor Darul Ehsan kepada Republik Selangor. Terhapus lah segala-galanya milik umat melayu. Waktu itu baru kita benar-benar gigit jari !

Jom sahabat-sahabat kita ramai-ramai membantah penjenamaan ini -

Jumaat - 30/4/10 (esok)
Jam 3ptg
Berhampiran Hotel PJ Hilton

Semua dijemput.

5 comments:

Anonymous said...

buat apa bantah, kan itu kehendak org selangor? biar padan mukalah. aku nampak macam ada cara singapura dan inilah padahnya kalau sokong dap. memang padan muka org selangor yg sokong pkr.

jiwakita said...

salam....

Jangan lupa juga statement MB
akan rampas tanah hakmilik rakyat
Selangor yg tak mampu membangunkan
tanah dan tertunggak cukai.

pastinya ada agenda yg tersurat dan tersirat disini!

hahn said...

Kalau ada sesiapa yang pernah membaca buku 13 Mei cetakan Utusan Melayu. Terpampang gambar V. David meraikan kemenangan diatas keenderaan.

Di kala itu mereka sibuk melaungkan kata kata menghina orang Melayu.

Siapa yang ada buku itu sila scan dan paparkan.

Anjing anjing DAP dari PKR ini tidak pernah ambil tahu mengenai sejarah. Kaut duit saja mereka tahu.

Luntur lah perjuangan Dato' Harun Idris.

Bacalah buku itu dan nyata nanti V. David adalah petualang Malaysia.

Susah juga bila kambing kini merasa dirinya babi. Besar, teguh, sihat tapi menggelambir.

Anonymous said...

ini semua salah Khir Toyo jaga UMNO dia aje.. Melayu lain d anak tirikan.
P94 memang BN?umno nasib baik. PRU13 belum tentu.. Sekarang ni pu pemimpim umno tak leh harap.UMNO tak ada telor hak Melayu semua dah lebur. Elok sokong yang tak cakap perjuangan MELAYU

Anonymous said...

aku rasa dah sampai masa org melayu yg sayangkan bangsa dan negara ini bangun. jangan tunggu org umno, pas, pkr.. mereka tu org politik, pentingkan kedudukan dan kekayaan. kita org melayu, anak bumi bertuah tanah melayu, bangun dan bersatu di bawah panji2 melayu. tapi kalau masih ada yg kata aku org perak, aku org melaka, aku org kelantan, aku org jawa, aku org bugis... biarlah negara ini dijajah oleh PR. Lim Kit Siang, Karpal, Anwar, Nik Ajis dan sekutu2 nya boleh perintah negara ini. kerana mereka sememangnya tak pernah pentingkan melayu.