Tuesday, May 18

Mb Pasir Vs Yb Pasir

Pasir oh pasir. Semuanya kerana pasir. Ada Mb - Mb Pasir. Ada Yb - Yb Pasir. Ada kroni - kroni Pasir. Ada gangster - gangster Pasir. Ada Selcat - Selcat Pasir. Semuanya nak cari makan dengan pasir. Skandal pasir.

Di Kelantan, Pasir nya lebih berharga, namanya Pasir eMas. Namun tak berebut macam di Selangor. Mb Kelantan tiada kepentingan dengar pasir kerana dia ada balak. Itu sebabnya nama Pasir Mas tidak menjadi rebutan dikalangan rakyat atau pembesar negeri.

Dari pasir jadi bangunan, sepatutnya. Tapi di Selangor dari pasir jadi wang. Tak caye ? Cuba pergi tengok lori pasir berbaris malam-malam kat Batang Berjuntai, Kuala Selangor. Ada Mafia yang sentiasa berjaga bagi memastikan operasi curi pasir mereka berjalan dengan lancar dan halal. Ianya jadi lancar dan halal kerana masing-masing ada bahagian ! dari yang atas sampai yang bawah. Jangan berebut-rebut ma.

Skandal pasir Selangor bermula bila Mb Pasir mengumumkan dalam belanjawan Selangor 2009 yang Selangor akan mengutip pendapatan dari pasir kira-kira rm 150 juta. Dia umumkan dalam sidang Dewan Undangan Negeri Selangor, bukan dalam mesyuarat Jkkn. Namun selepas setahun, kerajaan negeri hanya berjaya mengutip rm 4.6 juta.

Mana perginya rm 145 juta lagi yang Mb pasir janji ?? Masuk mulut kroni ke ?? Ke dibahagi-bahagi dikalangan suku sakat sahaja ?? Hebat Mb ini. Faraid je sesama sendiri.

Kumpulan Semesta di beri permit dengan arahan Mb Pasir. Untuk menghalalkan operasinya maka ia dicelup sebagai syarikat MB Incorporated. Untuk melicinkan operasi pula Semesta sub kan kepada syarikat lain. Semesta untung atas angin.

Ada 2 jenis untung atas angin. Untung yang pertama, untung yang atas meja. Untung yang kedua, untung bawah meja. Banyak syarikat yang berminat nak jadi sub kon Semesta, siapa yang tak mahu untung beb ! Syarat nya atas meja dan bawah meja.

Tapi siapa yang rugi ?? Yang rugi adalah negeri Selangor dan rakyat nya. Dijanjikan rm150 juta tapi yang dapat cuma rm4.6 juta. Yang lain pergi mana ?? Lu pikir lah sendiri.

Yang membongkar adalah Yb Kapar. Dia tak kisah untuk dikenali sebagai Yb Pasir. Tetapi keberaniannya untuk dedah ada jerung Selangor yang terlibat adalah amat luar biasa. Harga perjuangan Yb Pasir ini amat tinggi, boleh mengheret Mb Pasir tercampak dari takhta singgahsana.

Yb Pasir dah bagi bola lambung, SPRM kena belajar smash dari Lin Dan untuk menang "straight" set di setiap perlawanan.

5 comments:

jiwakita said...

salam....

Isu pasir...Kalid brahim...jadi
'MB AMARAN'....lu kecoh sendiri lu tanggung!!!Yb Kapar nak cakap ape?
beri amaran serupa lagak ahlong!

sepatutnya..MB sendiri report
kpd pihak berwajip utk ambil tindakan!..ambil tanggungjawap.

SELCAT...apa kesudahan? tunggu!!

Anonymous said...

kesemua pasir tu dijual kemane ek?dijual kepada singapura ke?

life is not a fairy tale dude said...

150 juta dapat 4.6 juta. Lebihnya 145.4 juta masuk ke dalam poket kroni. Baguslah.

I support I.S.A.

Anonymous said...

kita tukar nama jadi mb pasir gagap dekat2 dengan pasir salak!

siberangan said...

Kalau kat PASIR SALAK, depa tau lah penangan Dato Maharajalela. JWWB pun dia bunuh. La ni pun jika MP Pasir Salak melompat, MB Pasir terguling. Tapi pasai Pasir Salak di Perak, selamatlah MB Pasri tuuu...

Ini Mb Pasir, patutnya SPRM dah siasat. Pasai apa diam?.