Saturday, September 11

PERKASA = SUQIU = HINDRAF. So what Anwar ?

Kalau MCA, DAP dan Gerakan ada SUQIU; MIC, DAP, PPP ada HINDRAF apa salahnya UMNO, PAS ada PERKASA. Asas perkasa sama dengan suqiu dan hindraf. Pertubuhan ini memperjuangkan bangsa masing-masing.

Kita wajar meraikan perbedaan pandangan dalam NGO dinegara ini. Asalkan mereka menghormati landasan-landasan Perlembagaan negara dan undang-undang, mereka wajar terus bersuara.

Tetapi bila ada pembangkang yang mengapi-apikan perbedaan ini, ia sekadar melihat tembelang sebenar politikus itu. Siapa makan cili dia rasa pedasnya lah !
Memang sejak dari dulu, politik Anwar adalah politik adu-domba dan iri hati. Anwar pernah membela Suqiu, Anwar pernah membela Hindraf. Tetapi Anwar sentiasa memusuhi pertubuhan melayu seperti Perkasa.

Sikap apologetik Setiausaha Agung Umno terhadap Perkasa baru-baru ini juga amat dikesali. Nampaknya Tengku Adnan masih mainkan lagu lama. MCA tak pernah minta maaf pun bila Suqiu membuat 'demand' yang macam-macam, begitu juga bila hindraf membuat huru hara beberapa tahun lalu.

Tapi bila Tengku Adnan mengata Perkasa, ia memperlihatkan cubaannya mahu mencipta seteru baru dalam politik melayu yang sangat bercelaru sekarang.

Pemimpin Umno kena belajar dari Chua Soi Lek yang terus berkawan dengan NameWee, walaupun anak cina cilako ini mengata macam-macam tentang orang melayu.

3 comments:

Anonymous said...

Kalau MCA dan Gerakan ada SIqui, MIC ada Hindraf tak salah PAS dan UMNO ada PERKASA

Kepada pemimpin UMNO terutamnya tak perlu buat ulasan apa yang NGO Perkasa buat dan nak buat. Sebab pernah kah kita tengok atau baca komen MCA mengenai sifat keterlaluan Siqui atau sifat kurang ajar Hindraf.

Jadi jangan lah nak popularkan diri kerana kami Melayu tahu siapa yang kami akan undi dan akan menolk calon BN yang hipohrit terutamanya dari UMNO.

putera.makasar said...

biarkan PERKASA bergerak..kenapa harus di tentang.
ani saja alterntif yg ada pada orang melayu.
umno dan pas dah tak bolih dipercayai..
hidup mati bersama perkasa...@yahoo.com

hanizam said...

nilah silapnya kerajaan sekarang, demi nak jaga kaum lain, takpelah...

sekadar amaran...amaran...amaran dikeluarkan bila kaum lain dok perlekeh melayu...

kalau zaman TUN M dulu, memang tak berani nak mintak macam-macam...nilah padahnya PAK LAH bagi muka dulu, kena zaman PM sekarang dah susah nak ubah...

PM...jangan takut gunakan kuasa ekslusif anda pertahankan hak melayu..jangan ada kaum lain pertikaikan...

masa nak merdeka, taulak nak buat perjanjian...sekarang ni ikutlah sampai bila-bila...

MENTERI DALAM NEGERI patut ditukarkan....jangan bercakap je pandai...hasil kosong...buat malu melayu je...carilah menteri yang berwibawa sikit...

ape macam PM, ada berani ke lantik mantan KPN jadi menteri dalam negeri...kalau dulu menteri pendidikan pun boleh dilantik bukan ahli politik, nikan pulak TS MUSA...

ala setakat SENATOR 2 penggal pun, berbaloi...mesti orang PAKATAN kecut...kaum lagi tak berani mintak macam-macam...