Wednesday, February 11

Khalid Ibrahim; dari Politik Lexus ke Skandal Seks

Tak habis-habis. Lepas satu-satu. Dari Bukit Selambau Kedah ke Klang Selangor. Isu yang sama, skandal seks. Ya, melibatkan parti yang sama. Tak sampai satu tahun berkuasa, pemerintahan PKR di selubungi pelbagai skandal dikalangan pemimpinnya.


Sudah menjadi rahsia umum di Selangor bahawa seorang ADUN dari PKR telah ditangkap basah oleh isterinya sendiri beberapa minggu lalu. Peristiwa berlaku di sebuah hotel ternama di Pelabuhan Klang.


Menurut sumber, ADUN ini memang dah lama buat kerja. Kali ini perangkap isterinya mengena. Namun untuk menutup malu, isterinya telah tidak melapurkan perkara ini kepada pihak berwajib JAIS atau Polis. Menurut sumber lagi, maklumat ini disampaikan oleh pekerja hotel tersebut. Riuh rendah hotel pada malam peristiwa terjadi.


‘Well’ ini lah budaya politik Malaya. Mana-mana sama saja. Baik BN nya baik PKR nya, ‘politician’ tetap ‘politician’. Itulah natijahnya kalau menjadi pemimpin politik kerana ingin mengejar tiga Ta. takhTA, harTA, waniTA (nafsu).


Maka berkejar lah Khalid Ibrahim ‘politician nerd’ yang akan cuba berselindung disebalik kerendahan akal budi akhlak pemimpin-pemimpin partinya.


Power corrupt, absolute power will corrupt absolutely. Even little power have corrupt very quickly.


Skandal seks yang menghantui adalah sebahagian dari ‘corrupted values’ yang dimiliki oleh pemimpin-pemimpin PKR yang selama ini melaungkan kerajaan bersih, transperansi dan reformasi. Rupanya mereka ini sama saja dalam satu parti. Bapak borek anak rintik.


Mereka tak perlu tunggu selama lima puloh tahun memerintah baru mereka hendak korup, rupanya di tahun pertama nya lagi mereka sudah menunjukkan taring sebenar akhlak mereka. Lembu, Lexus, Seks. Hebat.


Khalid, YB kamu itu tak hilang. Dia ada kat Medan tengah berbulan madu.


Tepuk dada, tanya Iman.

6 comments:

TAIPINGMALI said...

hehe..kate deme kena colek oleh Umno lagi.....untuk masuk BN

esokk lusa ada lah surat letak jawatan macam dun selambau.

kemudia tuduh ini angkara Umno

melayu jawo said...

orang politik ni leh jatuh pasal dua perkara jer,kalau tak pasal duit tentu pasal burit..hahhaha politik politik

Ezad said...

dah memang keja depa.. taik semua bagi kat umno..

tapi depa tak sedar.. depa pun dok hurung taik juga!

taik babi

hk said...

Sdr Taipingmali
Yup, skrip itu yang akan kita dengar dari Khalid Ibrahim esok.


Sdr Melayujawo
Wak sabar yer, sensor sikit.


Sdr Ezad
Saya pernah menulis Rasuah=Taik.


Terima kasih semua.

Pejuang Bangsa said...

ini lah rupanya kes Adun PKR..dari bukit selambau ke Port Kelang ..fuh dasyat politik malaysia ...

Bicara Sungai Pinang said...

ntahlah depa ni memang cam tu ... kalo kat depa halal ... dan bermaruah tapi kalo kat BN ... heram dan takda maruah... depa ni sebenarnya ntahlah aku ataktahu... tapi bagi depa matlamat memang perlu.. untuk menghalalkan cara...cuba tengok pasai isu nak lompat parti..... kalo lompat masuk pr.... bermaruah ....beriman ... kalo lompat masuk BN.... rasuah... dan memacam lagi... last last nizar tu macam main masak-masak... kat kediaman menteri besar perak... aku rasa diaorang frust pasal camry... ko pakat tak sampai dua tiga bulan dah kena bagi balik..... taatilah pemerintahmu selagi mereka tidak mengajakmu kufur kepada Allah s.w.t.... daulat tuanku.. daulat tuanku.. daulat tuanku...