Sunday, July 5

Hindraf dan Anjing tersepit

KM Pulau Pinang Lim Guan Eng benar-benar tersepit dengan desakan rakyat yang diwakili Hindraf di Pulau Pinang. Dulu dia cakap lain, sekarang dia sudah cerita lain. Dulu dia pernah cakap kalau Dap menang, dia akan selesaikan masalah tanah Kg Buah Pala dengan sekelip mata.

Hindraf hari ini bagi seminggu pada Guan Eng untuk selesai isu Kg Buah Pala itu untuk kepentingan rakyat. Mereka ingatkan KM itu, jangan main politik berlebihan sehingga mengabaikan kebajikan rakyat.

Semalam Guan Eng angkat tangan kata kerajaan negeri tak mampu nak amblialih tanah tu.

Dalam keadaan Lim Guan Eng tersepit, PKR dan PAS pun nak jadi hero tunjuk solidariti sama Hindraf sertai pertemuan dgn penduduk Kg Buah Pala.

Terbaru Guan Eng akan tulis surat pada PM minta bantuan kerajaan pusat ambilalih tanah Kg Buah Pala. Ini merupakan cara Dap nak 'passing problem' kat kaki orang lain. Dengan harapan kalau Pusat bersetuju dia akan 'claim' nama. Kalau tak setuju pulak, tentunya dia akan hentam BN habis-habisan.

Perlukah kita melepaskan anjing tersepit!

8 comments:

Anonymous said...

ni kes kg buah pala dah naik kepala.

Rahman,Ahchong,Muniandy said...

ada satu cara bro,
anjing yg tersepit tu kita kena hempuk kepala dia dgn durian gergasi.baru leh puas hati.hehehe

faiz said...

jangan sekali-kali kita lepaskan anjing yang tersepit ni.

KALAM JAUHARI said...

Bila mereka tersepit dengan muka yang tidak tahu malu mereka menyarankan agar Kerajaan Persekutuan menyelesaikan masalah ini.

Saya ada cadangan..mengapa tidak kita jadikan Pulau Pinang sebagai WILAYAH PERSEKUTUAN?

Menyalahkan orang memang mudah, bila dah pikul dibahu sendiri tahu pulak susah!

anak melayu said...

salam. pd pndgn sy, x wajarlah diberikan pemilikan tanah kekal kpd mereka. persoalannya, mengapa diorang undi DAP? manifsto x boleh jadi bahan bukti di mahkamah..ianya smata-mata keterangan dan terpulang kepada rakyat utk mmpercayai manifesto DAP yg pd dsrnya utk kpntingan periok dan kandang babinya shj. isu setinggan yang didiami oleh bangsa tanah melayu sendiri, tidak diberikan hak pemilikan tanah kekal oleh kerajaan atas dasar awal "JANJI ORG2 BESAR" kpd pnduduk stinggan. dan kes pemilikan tanah setinggan ini bergantung kpd budi bicara kerajaan samada utk memberikan hak pemilikan ataupun membayar pampasan. ingat...mana2 ORG BESAR, xkira BN ke DAP ke PKR ke PAS ke BEBAS ker...semuanya sama. kesimpulannya di sini...sbg warganegara m'sia, perlulah jd warga yg BERILMU..tanah setinggan adlh tnh haram yg diduduki..haram bermaksud dr awal mmg pendudukan x sah...jd jgnla nk memandai nk bertenggek dok bina tembok ke rumah ker...kerna end-up merugikan diri sendiri...org m'sia, jdlah org yg berilmu...renung2kn...

Anonymous said...

Aku kadang2 tak paham dengan puak UMNO ni, takut nak bertegas dan sentiasa dok harap belas kasihan dengan puak2 HINDRAF ni. Tak kan nak sedar bila anjing dah gigit telok kita.

Anonymous said...

hanjing ni patut di sepak dan kencing jeee...memang dasar tak tau buat kerja..asyik nak nama saja dan kalau ada problem pass kat orang lain..

melayutanjongtokong

BAPAK ANJING said...

ada sekor g anjing.Paklah lepah kan anjing tesepit. kapal da lama sound..enough2.. so much trouble to the country..tobat nuar..tobat..Org melayu kata..hang da jadi Peliwat Bangsa.. Hang tak sedaq ka.. itula pasai hang kena msk penjara..PakLh suruh rehat, tobatt, duduk surau sufi tu,jgn meliwat..Korang penah dengar anjing meliwat..tak penah kan..baru tau puncanya..anjing ni PERNAH mliwat org Kg. Balla.Patut la Hndraf naik kepala.Meka da kena liwat.Skrg baru tau mcmana anjing ni dlm diam2,dia bolih meliwat !