Thursday, August 6

HIMPUNAN PERPADUAN UMAT ISLAM

Tarikh - 7 Ogos 2009 / Jumaat

Masa - 2.30 ptg

Tempat - Perkarangan MBSA, Shah Alam


Semua umat Islam dijemput hadir untuk memberikan sokongan kepada kakitangan MBSA yang telah dimarah keras, diherdik, dimaki hamun, ditengking dan ditunjal oleh YB Ronnie Liu kerana mereka telah melaksanakan tugas dengan merampas minuman keras arak BEER dari sebuah kedai 7-eleven section 8 yang tidak memiliki lesen perniagaan menjual arak.

Isu BEER menyatukan kita. BERANI KERANA BENAR. Perpaduan untuk umat Islam.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

8 comments:

Anonymous said...

Belajar lah dari sejarah, Hayatilah falsafah perlembagaan negara, nescaya kalian boleh hidup dalam harmoni, aman dan sejahtera 1000 tahun lagi.

Jangan main-main dengan emosi sahaja.

Belajar dulu tentang undang-undang yang sedia ada.

Dari dulu 7/11 di Shah Alam sudah jual bir. Bir itu di beli oleh orang bukan Islam sahaja, sebab orang Islam tahu - arak itu haram.

Itu pencabut gigi pun tahu perkara ini. Dia sedar 7/11 jual bir di Shah Alam tapi tutup mata sahaja.

Dia juga tahu, hotel-hotel di Shaha Alam yang terletak di kawasan kediaman maoriti Melayu, juga jual arak.

Masa dia ada kuasa dia diam sahaja. Kenapa?

Dia boleh suruh kakitangan MBSA rampas bir dari kedai 7/11, tapi dia tidak buat apa apa pun.

Sebab, undang undang negara benarakan perniagaan itu.

Sekarang, apa erti pegawai MBSA tidak ikut undang undang?

Mereka tak hormat Rukun Negara lah?

Percaya pada Tuhan tapi tak ikut undang undang negara?

Kenapa?

Di cucuk oleh pencabut gigi dan kuncu kuncu nya?

Bodoh punya strategi.

Hormat undang undang dulu lah bodoh!

Belacak said...

Sdr W2057

Pengerusi DAPSY, Loke Siew Fook telah mengeluarkan satu kenyataan penuh penghinaan dan paling keji terhadap pendakwah saudara Ridhuan Tee Abdullah serta kepada seluruh penganut agama Islam.

Sila lawat laman blog YB Zulkifli Nordin dan laman web haram jadah http://sjsandteam.wordpress.com/ untuk lihat sendiri.

Harap dapat initiate ssesuatu untuk belasah blog haram jadah nih!

Salam hormat

jiwakita said...

salam....

Inilah tuah yg bernama exco dari DAP..
apa-apa yg berlaku dan telah dilakukan
yg buruk di mata masyarakat,ada sahaja
melayu/islam pertahankannya...

Natijahnya mereka semakin kebal...
orang melayu semakin bebal....

Jeffry said...

SLM BRO..AISEHMEN AKU X DPT JOIN LAK ADOIII..APA PUN AKU TETAP SOKONG CREW MBSA!!..YEHAAAA!!!

hk said...

Sdr Anoy sahabat ku,

Kita wajar tidak mempolitikkan segala-galanya. Islam dan Syariah tidak wajar dipandang hina apatah lagi dimomokkan oleh orang yang jahilliyah seperti YB Ronnie Liu.

Anonymous said...

PAS ada 8 kerusi saje di DUN Sgor. Suara mereka tidak akan di dengan oleh PKR dan DAP kerana kalau keluarpun mereka, tidak akan tumbangkan Kerajaan Negeri. Ini semua telah dirancang oleh DAP, jgn kita lupa bahawa Speaker DUN Sgor datangnya dari DAP, so dia akan laksanakan strategi untuk pastikan kerajaan yang didokongi mereka berpanjangan. Tidak seperti di Perak. Rancangan untuk gantung ahli-ahli dari BN ini telah di atur. Selepas ini akan ada gerakan yang mungkin sedang dibuat oleh PKR dan DAP semasa sidang Dewan akan datang. Pastinya telah terlambat kerana Melayu dan PAS sendiri yang undi DAP dan PKR yang majoritinya bukan Melayu dan ISlam. Buktinya, arak boleh dijual di Seksyen 8, di depan surau lagi. Bukankah ini menghina ISLAM? Tapi Khalid Samad tikam dan curah cuka pada Hassan Ali, kenapa? Kekadang, terfikir juga padan muka Hassan Ali ni, dari dulu lagi diam seribu bahasa, termasuklah Halimah dan Iskandar, tahu mereka adalah mengutuk dan mengeji sesama Islam, bahawa mereka dan golongan mereka sahaja yang baik. Tuding jari kat orang lain setiap kali wujud kelemahan, orang lain sahaja yang rasuah. Nah, sekarang Tony Pua pula datang dengan "pisau" di tangan dan sembelih PAS..nak kata apa..arak tetap boleh dijual..masa pilihanraya dulu, kilang Carlsberg tu pun dijanjikan nak di tutup..now 7/11 jual arak depan surau pun tak boleh selesai..nak harap Yaakob sapari..huh, telur pun masuk ke kerandut balik..takut langsung bukak mulut..setidak-tidaknya, masa BN dulu, tak berani depa nak jual kat Seksyen 8 tu..kesimpulannya kalau nak terus undi PKR/PAS/DAP ni, terima dan tanggunglah akibatnya

Anonymous said...

Anon 9.31

Jangan lah sesedap hati kutuk orang "bodoh". Lihat lah dahulu rasional haramnya arak dan bir tu. Kalau ada usaha yang baik mengapa ditentang..nak lihat lebih ramai umat Islam hancur.. PAs yang janji dulu nak hapuskan kilang Carlsberg dan penjualan bir kat Sgor ni, nah boleh ke mereka? Harap kat Yaacob Sapari? Atau ini hanya mainan PAS/DAP/PKR untuk tarik undi di Permatang Pasir? kalau inilah niat mereka, memang betul lah ahli politik adalah golongan yang paling tidak boleh dipercayai..PENIPU!!!

JANJI TUTUP KILANG ARAK? RONI ACAHpun da Gelabah! said...

MANA GUAN ENG PUNYA saidina UMAR AL KTB. serta ayat quran tu xaply kat Slangor ke. Anua da HILANG?Ya pasal isu2 DAP dia jadi MENIKUS.PEMBERITA SILA cari anua !!.mesti best temuramah banjingan ni.Ya BANJINGAN BANGSA, sapa kata pkr tu abim?..tgk pkr kata apa kat selangor..tudia BANJINGAN AGAMA.. anua kalau ko mati nua aku paksa dap tanam kat kubur cina.Waris2 wakaf tanah kubur..sila kuar notis tanah dharamkan utk anua..! CATAT papan tanda.." JiKA ANUAR SILA TANAM Di KUBUR CINA.." .aku bekas pnykong ko anua..