Wednesday, September 1

NameWee Wira Baru

Isunya bukan kerana dia cina, bukan kerana dia melayu, bukan juga kerana dia india. Ini bukan isu perkauman. Ini isu keselamatan negara. Ini isu ketenteraman awam. Kabinet nampaknya terlalu "cool" melihat apa yang berlaku. Namun terlalu cool sehingga nampaknya nasi hampir menjadi bubur.

Menteri KDN takut dengan dia. KPN takut dengan dia. Entah-entah PM pun takut dengan dia ! Kabinet negara sedang diselubungi dengan rasa takut sekarang. Itu problemnya. Takut kehilangan kuasa sampai mereka tak tahu nak buat apa-apa dengan seekor manusia ini.

Dia pulak tak takut dengan sesiapa. Dia tak takut dengan KDN, KPN atau PM. Dia tak takut dengan ISA. Dia tak takut dengan Akta Hasutan. Dia tak takut dengan sebarang undang-undang. Dia juga tak takut jika peristiwa 13 Mei tercetus lagi. Api bila kecil ia jadi kawan, tapi bila besar ia jadi lawan.

Semua orang jadi takut kerana mereka terlalu jauh dari perjuangan Tok Kenali, Mat Kilau, Tok Saggor, Tok Bahaman, Tok Janggut, Tok Maharaja Lela, Dol Said. Semuanya complecent dengan jawatan besar, pejabat besar, apit lempang ramai, kereta mewah. Semuanya hanya berminat menjaga periuk nasi sendiri, kedudukan dan darjat masing-masing.

Sementara ada segolongan lagi pemimpin melayu yang sudah menjual Agama, Bangsa dan Nusa demi ingin menjamah kemewahan penguasa. Mereka sudah menjadi pelacur politik kelas pertama dengan cara perlakuan seks politik mereka yang amat menghairahkan !

Rakyat sudah muak! Rakyat semakin tidak sabar! Apa yang rakyat perlu buat ? Bersiap. Kita harapkan panas sampai ke petang rupanya hujan ditengah hari. Rakyat perlu bangun. Kuasa rakyat kuasa keramat. Moga masih ada lagi Melayu Jantan Terakhir yang mampu memberi sinar di hujung terowong bangsa malaysia.

2 comments:

Radio Bangkit said...

http://www.facebook.com/?sk=2361831622#!/group.php?gid=143938842310067

1Malaysia said...

Fak Rasis....Fak Cikgu Siti

Pencetus ketegangan kaum.