Thursday, July 3

Perjuangan Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air

Umat Islam di Selangor semakin dicabar apabila Terresa Kok EXCO DAP, menghantar surat teguran kepada umno bahagian puchong. Yang di tegur adalah azan subuh yang dianggap Terresa menganggu orang bukan Islam. Wow, berani nya cina sekarang ! Cina ingat semua melayu penakut ker.

Kita sudah merdeka lebih 50 puloh tahun, tapi malangnya ada pemimpin politik cina yang kurang ajar. Dia sengaja mengusik singa yang semakin sedar dari tidurnya. Singa ini pernah mengamuk dan makan orang dalam tahun 1969. Mungkin orang cina mudah lupa. Tapi orang melayu masih ingat.

Kita sudah merdeka 50 tahun, tapi malangnya ada pemimpin politik cina yang lupa sejarah. Orang cina adalah golongan imigran yang dibawa oleh British untuk melombong bijih, di zaman penjajahan. Orang melayu tak pernah mengajak orang cina datang ke tanah melayu. Tapi bila mereka sudah duduk di tanah melayu, mereka harus terima hakikat bahawa tanah ini adalah tanah air orang melayu. Kita tiada masalah untuk tinggal aman damai dengan orang cina yang boleh menerima hakikat ini.

Kita sudah merdeka 50 tahun, tapi malangnya ada pemimpin politik cina yang tidak faham undang-undang. Mereka lupa bahawa Islam adalah agama rasmi Malaysia. Ini disebut dengan jelas dalam perlembagaan. Itu hakikat tanah melayu yang dihuni oleh orang melayu Islam sejak zaman kesultanan melayu melaka.

Adakah Teressa Kok ini tidak tahu atau buat-buat tidak tahu atau pura-pura tidak tahu? Saya rasa dia tahu. Cuma nak besar kepala. Tapi ingat, kalau orang cina jual, kita orang melayu akan beli. Walaupun dengan harga yang sangat mahal. Demi agama, bangsa dan tanah air.

4 comments:

NazzCaveMan said...

Assalamualaikum. Alangkah baiknya jika PAS bersekutu dengan UMNO di dalam BN. Biar mereka yang cuba mempermainkan Melayu sedar bahawa Melayu adalah hebat. Minta Sdr. Hamizun komen.

hamidzun khairuddin said...

Sdr Nazzcaveman,

Datuk Onn Jaafar pernah berpesan " melayu itu adalah kuat dan melayu yang kuat itu adalah melayu yang bersatu".

Empayar melayu Melaka tidak mungkin bertahan beratus tahun jikalau umat nya tidak bersatu. Mereka kuat kerana mereka bersatu.

Dalam melihat realiti politik hari ini, saya berpendapat seluruh pimpinan politik, ngo dan agamawan melayu wajib duduk semeja membincangkan warisan umat dimasa hadapan. Apakah yang sebenarnya yang hendakkan kita diwariskan kepada anak bangsa kita ? Kalau yang kita nak wariskan kekuatan dan kesatuan pemikiran maka kegemilangan lah yang akan diterima oleh anak bangsa kita, dan begitu lah sebaliknya.

PAS telah reform dari sebuah parti jumud pimpinan ulama menjadi parti massa yang terbuka dan bertolenrasi sehingga membuka mata orang bukan melayu untuk menyokong mereka sekarang. Sebenarnya Pas sekarang lebih UMNO dari UMNO. Proses reform dalam PAS didokong oleh budaya ilmu dan gerakan generasi muda yang dinamik dan berpandangan kehadapan. PAS sebenarnya kuat sekarang. Bola sekarang berada di kaki mereka.

Kita semakin kehilangan sokongan generasi muda. Anak muda sekarang mengelar kita parti feudal, penakut dan jumud! UMNO wajar berani reform. Tanpa reform saya tidak fikir UMNO mampu untuk mengetuai pimpinan dan kesatuan umat yang mampu melonjakkan umat ke tahap yang Cemerlang, Gemilang dan Terbilang yang kita war-warkan.

Khairul Saimun said...

Salam Sdr. Hamidzun,

Sebelum itu saya inigin sampaikan rasa terkilan saya pada saudara kerana tidak memaklumkan kepada saya tentang program seminar dan penjelasan isu semasa yang diadakan di UMNO Selangor baru-baru ini, yang turut dihadiri oleh Sdr. Ezam. Mohon pada saudara untuk memaklumkan pada saya jika ada program-program lain yang akan dianjurkan. Saya sangat berminat untuk turut serta.

Sdr. Hamidzun,

Saya setuju reform dalam UMNO. Dalam situasi sekarang saya melihat satu kewajipan untuk UMNO membuat REFORM. Mungkin sebahagian ahli UMNO sangat fobia dengan istilah ini, namun kita tak punya pilihan lagi selain melaksanakannya jika kita ingin melihat UMNO kembali menyengat, berwibawa dan yang paling penting mampu servive untuk mengemudi Agama, bangsa dan negara ke era yang lebih gemilang.

Bagi saya jika ada ahli UMNO yang melihat reform itu satu yang bakal memecahbelahkan UMNO, sebenarnya individu itu lebih mementingkan kedudukan dan dirinya sendiri. Bimbang bila reform, akan ada pertandingan dan bila bertanding akan berlaku perpecahan. Alasan kolot yang sudah lapuk ditelan zaman. Kerana tiada pertandingan dan pemimpin bertapak berakar umbilah yang menjadikan UMNO berpecah, kerana ahli semakin jemu dengan kepimpinan yang ada, lebih-lebih lagi kepimpinan yang tidak produktif. Inilah hakikat yang sukar untuk kita terima. bagi saya kekuatan UMNO akan lebih mantap dengan suntikan-suntikan pimpinan baru dalam kepimpinan UMNO hari ini. Salam perjuangan. Wassalam.

hk said...

Sdr Khairul Saimun

Saya ucap terima kasih kerana minat sdr terhadap program anjuran UMNO Selangor. Saya mohon maaf kerana surat jemputan tidak sampai ke tangan sdr untuk Seminar Pemantapan Penerangan UMNO Selangor yang dianjurkan pada 3 julai lalu.

Seminar seterusnya kita akan anjurkan bersama YADIM iaitu, Seminar Sehari Islam Hadhari, pada 19 Julai 2008/Sabtu, 8 pagi-2 ptg, bertempat di Blue Wave Hotel, Shah Alam. Sdr dan seluruh kawan-kawan dan sahabat-sahabat yang lain dengan penuh hormat di jemput menyertai seminar tersebut. Sila maklumkan kepada saya nama dan no IC untuk urusan pendaftaran. Terima kasih.